مراقبت های پس از کاشت ناخن

مراقبت های پس از کاشت ناخن

مراقبت های پس از کاشت ناخن

یکی از روش‌های زیبایی ناخن که امروزه مورد توجه بانوان زیادی قرار دارد، کاشت ناخن است. افرادی که از ناخن‌های کوتاه و یا شکننده برخوردار هستند، اغلب به سراغ این روش زیبایی می‌روند. با استفاده از کاشت ناخن، ناخن‌های دست یا پا زیباتر و جذاب‌تر می‌شوند و از شکستن پی‌درپی آنها جلوگیری می‌شود. اما برای ماندگاری کاشت ناخن باید به یک سری نکات توجه داشته و از مراقبت‌های پس از کاشت ناخن اطلاع داشت. در این خصوص، در این مطلب قرار است به این موضوع بپردازیم تا به راز ماندگاری کاشت ناخن پی ببریم.

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن یکی از روش‌های زیبایی است که معمولا به دلایل مختلفی انجام می‌شود. برخی از بانوان به دلیل زیباتر شدن ناخن‌هایشان و برخی دیگر به دلیل پوشاندن عیب و ایرادات ناخن‌هایشان به سراغ این روش می‌روند. کاشت ناخن در هر اندازه‌ای قابل اجرا است و فرد می‌تواند با استفاده از آن ناخن‌های دست یا پای خود را بلندتر جلوه دهد. علاوه بر این، کاشت ناخن باعث می‌شود تا فرد از جویدن ناخن‌هایش پرهیز کند و همواره از ناخن‌های یکدست و زیبایی برخوردار باشد. این روش زیبایی همچون کاشت مژه نیاز به ترمیم دارد و فرد باید در بازه‌های 20 الی 30 روزه برای ترمیم کاشت ناخن خود اقدام نماید. اما مواردی وجود دارد که سبب ماندگاری بیشتر کاشت ناخن می‌شود. این موارد مربوط به مراقبت‌های پس از کاشت ناخن است که در پی آن ماندگاری کاشت ناخن افزایش بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم داشت.

چرا مراقبت پس از کاشت ناخن مهم است؟

 

چرا مراقبت پس از کاشت ناخن مهم است؟

با اینکه کاشت ناخن یک روش زیبایی برای ناخن‌ها محسوب می‌شود، اما در صورت عدم نگهداری و مراقبت صحیح مشکلاتی برای آن ایجاد می‌گردد. به طوری که در برخی مواقع دیده شده عدم مراقبت درست از ناخن‌های کاشت شده، باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری چون عفونت قارچی برای ناخن و دست شده است. از این رو نیاز است تا افراد با موارد مراقبتی کاشت ناخن آشنایی داشته باشند تا ناخن‌ها و دست‌هایشان همواره سالم بماند. موارد مراقبتی از کاشت ناخن بسیار ساده است و نیازی به انجام کار خاصی در این خصوص نمی‌باشد. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

مراقبت‌های مهم و ضروری پس از کاشت ناخن

  • استفاده از دستکش برای شستشو

یکی از نکات مهم پس از کاشت ناخن، استفاده از دستکش برای اموری چون شستشوی ظرف و یا باغبانی است. کاشت ناخن باید از رطوبت و آلودگی به دور باشد تا دچار قارچ و عفونت نشود. برای همین در صورتی که قصد داشتید به شستشوی لباس و ظروف با شوینده‌های خاصی بپردازید، حتما از دستکش مناسب استفاده نمایید. مواد شوینده و همچنین رطوبت بیش از حد برای ناخن‌های کاشت مضر هستند و باید تا جای ممکن از تماس با آنها جلوگیری شود.

  • عدم کار با ناخن کاشت شده

ناخن‌ها عضو حساس و شکننده‌ای هستند و نباید از آنها برای انجام امور مختلفی استفاده کرد. برای همین از ناخن طبیعی و یا کاشت شده نباید برای انجام اموری چون باز کردن درب یک وسیله استفاده کرد. این مورد در زمان 24 الی 48 ساعت پس از کاشت ناخن از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که کاشت ناخن نیاز دارد تا 24 الی 48 ساعت روی دست قرار بگیرد تا به خوبی به ناخن‌ها بچسبد. برای همین جهت تثبیت بیشتر کاشت ناخن، تا 48 ساعت از انجام امور غیر ضروری خودداری کنید و پس از آن از کار کشیدن ناخن‌ها خودداری نمایید.

  • دوری از آب و رطوبت زیاد

همانطور که گفته شد آب و رطوبت زیاد برای ناخن کاشت شده مضر است و سبب بروز قارچ و باکتری در زیر ناخن می‌شود. برای همین باید سعی کنید تا ناخن‌ها را برای مدت طولانی در معرض آب قرار ندهید. رطوبت زیادی سبب ضعیف شدن کاشت ناخن شده و از استحکام و زیبایی اولیه آن کم می‌کند.

  • استفاده از کرم مرطوب کننده

یکی دیگر از راه‌های مراقبت پس از کاشت ناخن، استفاده از کرم مرطوب کننده است. زمانی که دست‌های خود را می‌شویید، سعی کنید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. کرم مرطوب کننده به دلیل موادی که دارد سبب لطافت ناخن‌ها و همچنین افزایش استحکام آنها می‌شود.

  • پرهیز از کرم و مواد آرایشی چرب

کرم نرم کننده‌ای که برای دست استفاده می‌کنید، نباید بیش از حد چرب باشد. همچنین اگر عادت به استفاده از کرم ضد آفتاب برای دست دارید، باید مطمئن شوید که این کرم حاوی ماده لانولین و روغن معدنی نمی‌باشد. این مواد روغنی برای ناخن‌های کاشت شده مناسب نیستند و به مرور زمان سبب ضعیف‌تر شدن آنها می‌شوند.

  • دوری از گرما و حرارت زیاد

پس از کاشت ناخن باید سعی کنید از قرار گرفتن در معرض آتش و حرارت دوری کنید. مواد کاشت ناخن در برابر حرارت و گرما آسیب‌پذیر هستند و ممکن است دچار آب‌شدگی و تغییر شکل شوند. برای همین از گرفتن دست‌های خود بر روی وسایل گرمایشی چون بخاری و یا آتش خودداری نمایید.

  • استفاده از روغن مخصوص کوتیکول

جهت افزایش ماندگاری کاشت ناخن، از روغن کوتیکول استفاده کنید. این روغن سبب تغذیه ناخن‌ها شده و باعث افزایش استحکام آن می‌شود. روغن‌های کوتیکول مزایای زیادی برای ناخن‌ها دارند و از ترک خوردگی آنها جلوگیری می‌کنند. از این رو با استفاده از یک روغن کوتیکول مناسب، به تغذیه و سلامت ناخن‌های خود کمک نمایید.

  • عدم استفاده از استون و الکل

پس از کاشت ناخن نباید از استون و مواد پاک کننده حاوی الکل استفاده کنید. چرا که این مواد باعث خرابی ظاهر ناخن می‌شوند و زیبایی آن را از بین می‌برند.

  • ریموو و ترمیم توسط فرد متخصص

برای ترمیم و یا ریموو کاشت ناخن، باید این کار را به یک فرد متخصص ناخن‌کار بسپارید و از انجام خودسرانه آن در منزل اجتناب کنید. ریموو ناخن یک امر تخصصی بوده و باید توسط ابزار و لوازم خاصی انجام شود. در صورتی که این کار بدون تخصص و لوازم مناسب انجام گیرد، منجر به آسیب به ناخن‌های طبیعی خواهد شد.

  • ترمیم ناخن کاشت در زمان مشخص

یکی دیگر از مراقبت‌های ناخن کاشت شده، ترمیم آن در زمان‌های مشخص است. زمانی که ناخن کاشت را در زمان مناسب ترمیم کنید، ماندگاری آن بیشتر خواهد شد. برای همین هر دو الی 3 هفته یک بار جهت ترمیم کاشت ناخن اقدام نمایید تا از افتادن ناخن‌ها یا از بین رفتنشان جلوگیری شود.

  • اجتناب از کندن کاشت ناخن

بسیاری از افراد پس از کاشت ناخن، به دلایلی شروع به کندن آن می‌کنند. زمانی که این کار را انجام دهید، به ناخن‌هایتان آسیب زیادی وارد خواهد شد و باعث ضعیف شدن و شکنندگی بیشتر آن خواهید شد.

  • جلوگیری از هوا کشیدن ناخن‌ها

یکی دیگر از موارد مراقبتی پس از کاشت ناخن، اجتناب از هوا کشیدن ناخن‌ها است. هوا کشیدن ناخن‌ها دلایل متعددی دارد که در ادامه به طور جداگانه به آن اشاره می‌کنیم.

دلایل هوا کشیدن ناخن کاشت شده چیست؟

 

دلایل هوا کشیدن ناخن کاشت شده چیست؟

هوا کشیدن ناخن کاشت شده، دلایل متعددی دارد که مهمترینشان عبارت است از:

  • یکی از دلایل مهم هوا کشیدن ناخن کاشت شده، انجام آن به صورت نادرست است. در این شرایط ناخن از انتها بلند شده و تغییر رنگ می‌دهد. زمانی که موادگذاری به فاصله 1 میلی‌متر از کوتیکول ناخن‌ها انجام شود، معمولا این اتفاق خواهد افتاد.
  • مورد دیگری که در هوا کشیدن کاشت ناخن تاثیر دارد، استفاده مداوم از استون و مواد پاک کننده است. این مواد سبب تخریب مواد کاشت و افزایش احتمال هوا کشیدن ناخن خواهد شد.
  • مورد بعدی را میتوان مربوط به ضربه خوردن ناخن کاشت شده دانست. در صورتی که به طور اتفاقی به ناخن‌هایتان ضربه وارد شود، ممکن است هواکشی از وسط آن اتفاق بیفتد.

چند نکته تکمیلی برای مراقبت از ناخن کاشت شده

 

چند نکته تکمیلی برای مراقبت از ناخن کاشت شده

  • جهت کوتاهی ناخن کاشت شده از ناخن‌گیر استفاده نکنید. ناخن‌گیر سبب وارد شدن فشار به کاشت و شکستن آن خواهد شد. برای این کار تنها از یک سوهان مناسب استفاده نمایید.
  • در صورتی که قصد پاک کردن لاک روی ناخن کاشت شده داشتید، از پاک کننده‌های فاقد استون استفاده کنید.
  • پس از ریموو کاشت ناخن، حداقل 3 هفته صبر کرده و مجددا برای کاشت اقدام نمایید. این فاصله زمانی سبب می‌شود تا ناخن‌ها تقویت شوند و از نازک شدن آنها جلوگیری شود.
  • جهت سلامتی ناخن‌های طبیعی خود، هر از گاهی به آنها استراحت دهید و به طور مداوم از کاشت ناخن استفاده ننمایید.

جمع بندی

کاشت ناخن یکی از روش‌های زیبایی ناخن‌های دست و پا است که امروزه بانوان زیادی از آن استفاده می‌نمایند. کاشت ناخن باید توسط یک فرد ناخن‌کار ماهر و با مواد مرغوبی انجام شود. در غیر این صورت کاشت منجر به آسیب به ناخن‌های طبیعی خواهد شد. برای اینکه ماندگاری کاشت ناخن بیشتر شود، باید به مراقبت‌های پس از کاشت ناخن توجه داشته و آنها را همواره مدنظر قرار داد. از مهمترین موارد مراقبتی بعد از کاشت ناخن میتوان به دوری از آب و رطوبت زیاد، عدم کار کشیدن با ناخن کاشت شده، استفاده از کرم مرطوب کننده فاقد چربی، دوری از گرما و آتش، استفاده از روغن کوتیکول، ترمیم در زمان مناسب و عدم استفاده از الکل و استون اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *