همه چیز درباره براشینگ مو

همه چیز درباره براشینگ مو

یکی از راه‌های زیبا کردن موها و حالت دادن به آن، براشینگ مو است. براشینگ یکی از روش‌های بسیار ساده و سریع جهت صاف کردن و زیباتر کردن موهای سر است. در این روش با استفاده از سشوار و یک برس مناسب، موها حالت گرفته و بسیار خوش حالت می‌شوند. با اینکه براشینگ مو عمل ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما برای انجام آن نیاز به بکارگیری نکات مختلفی است. در این مطلب به بررسی نکات مهم در رابطه با براشینگ مو می‌پردازیم و مراحل انجام آن را شرح می‌دهیم.

براشینگ مو چیست؟

براشینگ مو روشی برای حالت دادن به موها از طریق سشوار و برس است. این روش زیبایی مو، جزو شاخه‌های شینیون مو به حساب آمده و بسیار سریع و آسان انجام می‌شود. البته منظور از ساده بودن این نیست که بدون هیچ تمرینی میتوان به انجام آن پرداخت؛ بلکه برای حرفه‌ای شدن در براشینگ نیز باید به تکرار و تمرین زیادی بپردازید. در روش براشینگ بدون نیاز به گیره و ابزار اضافی، موها حالت زیبایی پیدا می‌کنند و خوش حالت‌تر از قبل می‌شوند. در براشینگ مو، موها کاملا باز هستند و بر روی شانه پخش می‌شوند. بنابراین اگر دوست دارید موهای زیبایتان را در معرض دید بیشتری قرار دهید، براشینگ مو گزینه خوبی برایتان خواهد بود. در روش براشینگ علاوه بر استفاده از سشوار میتوانید از برس حرارتی و اتوی مو نیز استفاده نمایید.

انواع براشینگ بر اساس اندازه موها

انواع براشینگ بر اساس اندازه موها

 

براشینگ مو را میتوان برای تمام موها از جمله موهای بسیار کوتاه و بسیار بلند انجام داد. نکته‌ای که در رابطه با براشینگ مو باید بدانید این است که این روش تنها مختص به بانوان نمی‌باشد. در بسیاری از سالن‌های آرایشی مردانه نیز براشینگ مو مردانه انجام می‌شود. در زیر با انواع براشینگ مو به طور مجزا آشنا خواهید شد:

  • براشینگ مو کوتاه

اگر از موهای کوتاه و مجعدی برخوردار باشید، می‌توانید با براشینگ آنها را خوش حالت کرده و زیباتر نمایید. البته که حالت‌دهی به موهای کوتاه بسیار سخت‌تر از حالت‌دهی موهای بلند است. اما با این حال براشینگ موی کوتاه یکی از روش‌های حالت‌دهی آن محسوب می‌شود. برای براشینگ موهای کوتاه باید از برس با اندازه مناسب استفاده نمایید. سایز برس برای موهای کوتاه، باید کوچک باشد تا بتوان به خوبی موها را دور آن پیچید.

  • براشینگ موهای بلند و متوسط

براشینگ موهای متوسط و بلند، آسان‌تر از موهای کوتاه است. برای این کار باید یک برس با اندازه مناسب در اختیار داشته باشید و موها را در جهت داخلی یا خارجی با آن براشینگ نمایید. در براشینگ مو بلند و متوسط هیچ محدودیتی در سایز برس وجود ندارد و میتوان از هر برسی (فلزی) برای انجام آن استفاده کرد. برای اینکه براشینگ موهای متوسط و بلند به بهترین شکل ممکن انجام شود، بهتر است آنها را دسته‌بندی کنید و به ترتیب هر کدام از دسته‌ها را براشینگ نمایید.

  • براشینگ موهای فر

افرادی که از موهای فر یا وز برخوردارند، معمولا از حالت آن ناراضی هستند. این افراد می‌توانند گاهی اوقات با یک براشینگ مناسب، موهای خود را زیباتر نمایند. برای انجام براشینگ موی فر، بهتر است از اسپری‌های دو فاز و مراقبتی استفاده کرد. این کار باعث می‌شود تا از وز شدن موها جلوگیری شده و مو به شکل خوبی حالت بگیرد. افرادی که دوست دارند موهای فرشان همیشه صاف شود، میتوانند از روش کراتینه مو استفاده نمایند.

آشنایی با مراحل براشینگ مو در خانه

آشنایی با مراحل براشینگ مو در خانه

 

اگر جزو افرادی هستید که زمان کافی جهت مراجعه به آرایشگاه را ندارید، می‌توانید خودتان در خانه جهت انجام براشینگ مو اقدام نمایید. البته از آنجایی که براشینگ مو نیاز به سشوار و برس مناسب دارد و باید به طور اصولی انجام شود، بهتر است برای این کار به یک آرایشگاه معتبر مراجعه نمایید. در زیر با مراحل انجام براشینگ مو در خانه آشنا خواهیم شد.

  • در ابتدا موهایتان را به خوبی بشویید و آنها را کاملا تمیز کنید. برای این کار میتوانید علاوه بر شامپو، از نرم کننده‌های مناسب نیز استفاده نمایید. پس از شستشو، آب اضافی موها را با حوله بگیرید و اجازه دهید از رطوبت آن کاسته شود.
  • جهت کاهش آسیب‌های ناشی از حرارت سشوار، از یک اسپری دو فاز محافظتی استفاده نمایید. این کار سبب محافظت از موها در برابر حرارت و گرمای سشوار خواهد شد. اسپری را پس از آب‌گیری موها و پیش از شروع به براشینگ مو استفاده نمایید.
  • در صورتی که موهای بلند یا متوسطی دارید، می‌توانید جهت نتیجه‌گیری بهتر آنها را دسته‌بندی نمایید. هر کدام از دسته‌های مو را با کلیپس یا گیره جدا کنید و در بالای سر قرار دهید.
  • سپس کار براشینگ مو را از یک دسته شروع کنید. توجه کنید براشینگ مو از پایین‌ترین رشته‌های مو شروع می‌شود و تا موهای بالا ادامه پیدا می‌کند. برای شروع کار یک دسته از موهایتان را در دست بگیرید و سپس برس را از ریشه تا نوک موها همزمان با سشوار بکشید. حرکت برس و سشوار بر روی مو، باید کاملا هماهنگ باشد تا تمام بخش‌های مو به خوبی حالت بگیرد.
  • این کار را برای تمام دسته‌های مو انجام دهید تا به بالاترین دسته موها برسید.
  • در نهایت زمانی که تمام موهایتان را با سشوار حالت دادید، می‌توانید با یک اسپری فیکس آنها را ثابت نمایید. این کار سبب تثبیت بیشتر حالت مو شده و از وزی آن جلوگیری خواهد کرد.

قبل از براشینگ مو از چه موادی استفاده کنیم؟

 

قبل از براشینگ مو از چه موادی استفاده کنیم؟

 

معمولا برای اینکه موها حالت پذیری بهتری داشته باشند و از حرارت بالای سشوار نیز در امان بمانند، از مواد متفاوتی پیش از براشینگ استفاده می‌شود. در اینجا به رایج‌ترین این مواد اشاره می‌کنیم.

  • کرم مو

کرم مو جزو موادی است که هم سبب حالت پذیری بهتر مو شده و هم بر روی انواع مو نظیر موهای صاف، وز، فرفری و مجعد قابل استفاده است. این کرم‌ها بافت سبکی دارند و سبب چرب شدن مو نمی‌شوند. همچنین استفاده از آنها موجب می‌شود تا درخشندگی و براقی موها بیشتر شود. برای همین گزینه خوبی پیش از براشینگ کردن موها هستند. در صورتی که قصد دارید قبل از براشینگ مو از کرم مو استفاده کنید، باید موهای خود را کمی مرطوب نگه دارید. سپس مقداری از آن را با دست بر روی ساقه‌های مو پخش کنید و سپس به براشینگ مو بپردازید.

  • ­واکس مو

واکس مو هم جزو موادی است که بر روی درخشان شدن و براقیت موها نقش دارد و در عین حال ایستایی خوبی ایجاد می‌کند. برای همین استفاده از آن پیش از براشینگ مو، سبب حالت دهی بهتر موها می‌شود. برای اینکه از واکس مو قبل براشینگ استفاده کنید، باید موهایتان را کاملا خشک نمایید. سپس کمی از واکس مو را کف دست بمالید و روی ساقه موهای خود پخش کنید. پس از این کار می‌توانید با درجه حرارت ملایم سشوار، به براشینگ کردن موهایتان بپردازید.

  • سرم مو

سرم مو برای آن دسته از بانوانی مناسب است که عادت به رنگ کردن و سشوار کشیدن زیاد موهای خود دارند. همچنین افرادی که از موهای نازک و شکننده‌ای برخوردار هستند، می‌توانند از سرم موی سازگار با موی خود پیش از شروع براشینگ استفاده نمایند. سرم‌های مو در انواع مختلفی موجود هستند و برخی از آنها حاوی روغن‌های مفیدی چون آرگان یا جوجوبا می‌باشند. برای همین سبب جذب مواد معدنی و ویتامین‌های لازم به مو شده و به حفظ سلامتی و زیبایی آن کمک بیشتری می‌نماید. حال اگر قصد استفاده از سرم مو را دارید، باید در ابتدا موهایتان را به خوبی شسته و مقداری از رطوبت آن را نگه دارید. پس از آن از سرم مو بر روی ساقه موها استفاده کنید. زمانی که تمام موها به سرم مو آغشته شدند، می‌توانید به براشینگ کردن مو بپردازید و از حالت دهی زیبا و همچنین براقیت موهای خود لذت ببرید.

خصوصیات بهترین برس مو برای براشینگ

از آنجایی که مهمترین ابزار برای براشینگ مو سشوار و برس است، انتخاب یک برس مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. برای همین پیش از آنکه بخواهید به براشینگ مو بپردازید، یک برس خوب برای این کار تهیه کنید. برس‌های براشینگ باید کاملا گرد باشند و کیفیت خوبی داشته باشند. همچنین این برس‌ها باید از جنس فلزی یا سرامیکی باشند و مانع از آسیب‌دیدگی زیاد به موها شوند. نوع چوبی برس‌ها برای موهای فر گزینه مناسبی می‌باشد. برس‌های گرد آرایشی در اندازه‌های مختلفی موجودند و باید آنها را بر حسب اندازه مو انتخاب کرد. همانطور که اشاره داشتیم برای براشینگ مو کوتاه باید از برس کوچک استفاده کرد. برای موهای بلند نیز بهتر است از برسی استفاده کنید که قطر بیشتری داشته باشد.

استفاده از اتوی مو برای براشینگ کردن

 

استفاده از اتوی مو برای براشینگ کردن

 

عده‌ی زیادی به جای سشوار، از اتوی مو برای براشینگ کردن استفاده می‌کنند. در واقع به جای حالت دهی و فر کردن موها با سایر ابزارها، میتوان از اتوی مو استفاده کرد. برای این کار هم باید در ابتدا موها شسته شده و سپس به صورت صحیحی دسته بندی شوند. پس از آن باید هر دسته را در اتوی مو قرار داده و از جایی که قصد حالت دهی به آن را دارید، اتو را به صورت 180 درجه بچرخانید. این کار سبب شده تا موها یک دور به دور اتوی مو پیچیده شوند و حالت بگیرند. این کار را برای تمام دسته‌های مو انجام دهید تا سرانجام به موهای مورد نظر خود برسید.

چند نکته مهم راجع به براشینگ مو

چند نکته مهم راجع به براشینگ مو

 

  • برس‌های گرد براشینگ پس از چند بار استفاده نیاز به تمیزکاری پیدا می‌کنند. برای همین بهتر است این برس‌ها را هر از گاهی تمیز کنید و موهای جمع شده بر روی آن را برطرف کنید. جهت تمیز شدن برس براشینگ می‌توانید آن را در محلول آب و سرکه قرار دهید و بگذارید به مدت 2 ساعت باقی بماند.
  • سایز برس براشینگ را بر حسب اندازه موهای خود انتخاب کنید. برای موهای کوتاه از برس کم قطر و برای موهای بلند از برس بزرگ استفاده نمایید.
  • هنگام خرید برس براشینگ به جنس آن توجه داشته باشید. برس‌های سرامیکی به دلیل پخش حرارت بهتر و یکنواخت‌تر، گزینه خوبی برای این کار هستند. همچنین نوع چوبی آنها برای موهای فر و وز گزینه ایده‌آل‌تری می‌باشد.
  • یکی دیگر از نکات مهمی که در براشینگ مو باید توجه داشته باشید، طرز استفاده از سشوار است. در صورتی که از سشوار به درستی استفاده نکنید، موهایتان آسیب دیده و به روش‌های ترمیم مو نیاز پیدا خواهید کرد. بهترین فاصله در براشینگ مو حدود 30 سانتی‌متر است. بهتر است سشوار را در این فاصله از موها نگه دارید و به براشینگ مو بپردازید. فاصله کمتر، موجب آسیب‌دیدگی موها و فاصله بیشتر موجب عدم حالت گرفتگی درست موها خواهد شد.
  • درجه سشوار را روی مقدار مناسبی قرار دهید و آن را بیش از حد داغ ننمایید.
  • برای براشینگ موها، باید به طور همزمان برس و سشوار را از قسمت ریشه تا انتهای مو بکشید. در صورتی که این کار را به درستی انجام دهید، نیازی به کشیدن مجدد نمی‌باشد. در غیر این صورت باید این کار را تا گرفتن بهترین نتیجه تکرار نمایید. توجه کنید تکرار بیش از حد این کار سبب آسیب‌ دیدن موهایتان خواهد شد.
  • در صورتی که از براشینگ مو به دفعات زیادی استفاده می‌کنید، حتما قبل از آن از سرم و اسپری‌های محافظتی استفاده نمایید.
  • جهت تثبیت حالت موها پس از براشینگ می‌توانید از اسپری‌های فیکساتور مو استفاده نمایید.
  • از تمیزکاری و ضد عفونی برس‌های براشینگ غافل نشوید و آنها را پس از چند بار استفاده به خوبی تمیز نمایید.

عوامل موثر در قیمت براشینگ مو

عوامل موثر در قیمت براشینگ مو

 

قیمت براشینگ مو تحت تاثیر عوامل مختلفی است. برای مثال حرفه‌ای بودن آرایشگر و شهرت آرایشگاه در قیمت براشینگ مو تاثیر زیادی دارد. همچنین کوتاهی یا بلندی موها در هزینه براشینگ تاثیر دارد. در صورتی که از موهای بلند و پرپشت‌تری برخوردار باشید، باید هزینه بیشتری برای این کار پرداخت نمایید. مدل موها و مدل براشینگ انتخابی شما نیز در هزینه براشینگ مو تاثیرگذار هستند.

جمع بندی

براشینگ مو یکی از روش‌های زیبایی مو بوده که به وسیله سشوار و برس انجام می‌شود. در این روش موها با استفاده از یک برس مناسب و گرفتن همزمان سشوار بر روی آن، به شکل زیبایی حالت پیدا می‌کنند. براشینگ مو برای هر سایز مویی قابل انجام است و حتی آقایان هم می‌توانند از این روش جهت خوش‌حالت کردن موهای خود استفاده نمایند. کافیست یک سشوار و برس گرد مناسب در اختیار داشته باشید تا بتوانید از این روش برای حالت دادن به موهای خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *