کاشت ناخن ژله ای چیست و چه تفاوتی با سایر روش‌های کاشت دارد؟

کاشت ناخن ژله ای چیست و چه تفاوتی با سایر روش‌های کاشت دارد؟

کاشت ناخن یکی از روش‌های زیبایی بوده که امروزه برخی بانوان برای افزایش قد ناخن و زیبایی بیشتر از آن استفاده می‌کنند. کاشت ناخن باعث زیباتر شدن ناخن‌ها و دست‌ها شده و از شکستن آنها جلوگیری می‌کند. این روش زیبایی به شیوه‌های مختلفی قابل انجام است که کاشت ژله‌ای یکی از آنها می‌باشد. کاشت ناخن ژله ای به دلیل ویژگی‌ها و مزایای خاصی که دارد، مورد استفاده بسیاری از افراد قرار دارد. در این مطلب قرار است با روش کاشت ناخن ژله‌ای بیشتر آشنا شویم و به تفاوت آن با سایر روش‌های کاشت ناخن پی ببریم.

کاشت ناخن ژله ای چیست؟

یکی از روش‌ های کاشت ناخن حرفه‌ای، کاشت ژله ای است. این روش باعث شده تا ناخن‌ها از زیبایی و جلوه زیادی برخوردار شوند و جذابیت دست‌ها بیشتر شود. در کاشت ناخن ژله‌ای از مواد به خصوصی استفاده می‌شود. این مواد در درخشش و شفافیت ناخن‌ها تاثیر دارند و باعث بهتر شدن نتیجه کاشت می‌شوند. در کاشت ناخن ژله ای نیاز است تا موادگذاری به صورت دقیق و با توجه به جزئیات انجام شود. هر چقدر جزئیات بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، کاشت حرفه‌ای‌تر و زیباتر انجام خواهد شد. در ادامه با روش کاشت ناخن ژله‌ای بیشتر آشنا می‌شویم.

کاشت ناخن ژله ای به چه صورت انجام می‌شود؟

کاشت ناخن ژله ای به چه صورت انجام می‌شود؟

برای شروع کاشت ژله ای، نیاز است تا در ابتدا زیرسازی ناخن‌ها انجام شود. زیرسازی ناخن در این روش نیز همچون سایر روش‌های کاشت است. بر این اساس ابتدا ناخن‌ها به وسیله سوهان برقی، مانیکور خشک می‌شوند. تمامی پوسته‌های اضافی در این مرحله برداشته شده و ناخن‌ها شکل تمیز و زیبایی پیدا می‌کنند. سپس با استفاده از سوهان زبر، خراش‌های ظریفی روی صدف ناخن‌ها ایجاد می‌شود. خراش‌های ایجاد شده باید بسیار سطحی باشند و مانع از آسیب دیدن صدف طبیعی ناخن شوند. پس از آن نیز باید از ضد قارچ استفاده کرده و آن را بر روی سطح ناخن پخش کرد. استفاده از ضد قارچ بسیار مهم بوده و باید در پایان عمل زیرسازی ناخن، حتما از آن استفاده کرد. این ماده باعث می‌شود تا از قارچ‌زدگی ناخن‌های کاشت شده جلوگیری شود.

مواد لازم برای کاشت ناخن ژله ای

موادی که برای کاشت ناخن به روش ژله‌ای نیاز است، شامل موارد زیر می‌شود:

  • ضد قارچ
  • دستگاه UV یا LED
  • محلول کلینر
  • پرایمر مخصوص کاشت ژله ای
  • ژل زیرسازی یا بیلدینگ ژل
  • ژل استحکام دهنده یا فینیشینگ ژل
  • ژل نهایی درخشان کننده یا تاپ شاین

مراحل کاشت ناخن به روش ژله ای

مراحل کاشت ناخن به روش ژله ای

زمانی که زیرسازی ناخن‌ها انجام شده و ماده ضد قارچ بر روی ناخن‌ها زده شد، مراحل اصلی کاشت ژله‌ای شروع می‌شود. مراحل کاشت ناخن ژله ای به صورت زیر است:

  • در ابتدا از یک لایه پرایمر مخصوص این کاشت استفاده شده و روی صدف ناخن‌ها زده می‌شود.
  • سپس با استفاده از یک قلم سموری باریک، بیلدینگ ژل یا ژل زیرسازی با حرکات دورانی روی ناخن‌ها کشیده می‌شود. این مرحله باید با دقت انجام شود تا از تجمع ژل بر روی برخی نواحی جلوگیری شود. تجمع ژل به خصوص در نواحی کوتیکول، سبب شکل ظاهری بدی برای ناخن‌ها خواهد شد. برای همین به سرعت عمل در این روش کاشت، باید توجه شود.
  • پس از این کار باید از شخص بخواهید تا برای چند ثانیه دست خود را بر عکس کرده و ناخن‌هایش را رو به سطح زمین بگیرد.
  • سپس دست را درون دستگاه مخصوص کاشت ژله‌ای قرار داده و بین 30 الی 120 ثانیه در آن نگه دارد. مدت زمان قرارگیری دست در این مرحله، به تعریف دستگاه بستگی دارد.
  • پس از اینکه مدت زمان مزبور طی شد، ژل خشک شده و باید به سراغ ژل بعدی رفت.
  • ژل دوم که فینیشینگ ژل نام دارد، باید به صورت ژل اولیه مورد استفاده قرار گیرد و پس از آن دست درون دستگاه قرار بگیرد. برخی افراد برای حجم دادن و انحنای مناسب، این مرحله را دو بار تکرار می‌کنند. به این صورت که پس از خشک شدن فینیشینگ ژل، مجددا یک لایه دیگر از آن را روی ناخن‌ها قرار می‌دهند.
  • پس از آن باید با سوهان برقی یا دستی، اقدام به فرم‌دهی ناخن‌ها کرد. همچنین پولیش ناخن‌ها در این مرحله صورت می‌گیرد.
  • در آخر باید از ژل شماره سه یعنی تاپ شاین بر روی ناخن‌ها استفاده کرد. ژل تاپ شاین بسیار روان است و ممکن است بر روی سطح ناخن و اطراف آن خیلی سریع حرکت کند. برای همین در این مرحله دقت زیادی داشته باشید و این کار را با سرعت بالا انجام دهید.
  • در آخر ناخن‌ها را مجددا در دستگاه قرار دهید تا کار کاشت ناخن ژله‌ای به پایان برسد.
  • اگر ناخن‌ها حالت چسبندگی داشتند، می‌توانید از محلول کلینر استفاده کرده و آن را با پد مخصوص روی ناخن‌ها بزنید.

با عوارض و مزایای کاشت ناخن ژله‌ای آشنا شوید

مزایای کاشت ناخن ژله ای

  • مواد کاشت ناخن ژله‌ای بدون بو هستند و معمولا غیر سمی می‌باشند.
  • این روش، از ظرافت بیشتری نسبت به کاشت‌های دیگر برخوردار است و بسیار طبیعی جلوه می‌کند.
  • سرعت انجام کاشت ژله‌ای بالا بوده و خیلی سریع و راحت انجام می‌شود.
  • زمان ترمیم کاشت ناخن ژله ای کمتر از روش کاشت پودری است.

عوارض کاشت ناخن ژله ای

عوارض کاشت ناخن ژله ای

  • دستگاهی که در روش کاشت ژله‌ای استفاده می‌شود، دارای اشعه ماورابنفش است. این اشعه برای پوست مضر بوده و ممکن است مشکلاتی برای آن ایجاد کند.
  • قیمت کاشت ناخن ژله ای نسبت به سایر روش‌های کاشت، بیشتر است.
  • به دلیل اینکه کاشت ژله‌ای بسیار ظریف است، ریموو کردن و برداشت آن به طور کامل عملی سخت و زمان‌بر خواهد بود.
  • گاهی اوقات با ریموو کاشت ناخن ژله ای، ناخن‌ها ضعیف و شکننده می‌شوند. در این شرایط میتوان با محلول و روغن‌های تقویت کننده، استحکام ناخن‌ها را افزایش داد.
  • ریموو کاشت ژله‌ای تنها باید در سالن‌های مخصوص و زیر نظر افراد متخصص انجام شود و در خانه به طور خودسرانه صورت نگیرد.

کاشت ناخن ژله ای بهتر است یا پودری؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا کمی با کاشت ناخن پودری آشنا شویم. در این روش از کاشت، ابتدا تیپ یا ناخن مصنوعی با چسب مخصوص روی ناخن‌ها چسبانده شده و تا اندازه دلخواه کوتاه می‌شود. سپس از مواد ضد قارچ و بعد پودر کاشت روی ناخن‌ها استفاده می‌شود. این روش از کاشت به زمان زیادی نیاز دارد و در هر بار ترمیم آن به حداقل یک ساعت زمان نیاز است. برای همین روش کاشت پودری روشی زمان‌بر بوده و برای افرادی که وقت و حوصله زیادی ندارند، مناسب نمی‌باشد. با این حال کاشت پودری ناخن، روش مادر بوده و بیشتر سالن‌ها از آن استفاده می‌نمایند. این روش دوام زیادی دارد و قابلیت ترکیب با بسیاری از روش‌های کاشت ناخن را دارد. البته کاشت ژله ای نیز دوام بالایی دارد و در مناطق شرجی میتواند به خوبی ماندگار باشد. بنابراین با توجه به این موارد باید روش کاشت ناخن مناسب خود را انتخاب کرده و از یکی از این روش‌ها یا سایر روش های کاشت، برای زیباتر شدن ناخن‌های خود استفاده نمایید.

ترمیم کاشت ناخن ژله ای به چه صورت انجام می‌شود؟

ترمیم کاشت ناخن ژله‌ای همچون روش کاشت پودری است. در ترمیم باید نواحی کوتیکول ناخن که به دلیل رشد ناخن بلند شده یا دچار هواگرفتگی شده است را ترمیم کرد. برای این کار باید از سوهان برقی استفاده کرده و نواحی کوتیکول را صاف کرد. سوهان برقی زبر و با سرعت بالا، در این مرحله بسیار موثر است. سوهان‌کشی باید به گونه‌ای باشد که هیچ برجستگی و اختلاف سطحی در این ناحیه دیده نشود. پس از آن باید با یک حرکت سوهان برقی روی سطح ناخن کشیده شده تا بر روی کاشت قبلی خراش اعمال شود. این خراش بستری برای موادگذاری جدید خواهد بود. پس از آن باید اقدام به موادگذاری جدید کرده و ناخن‌ها را به خوبی ترمیم نمود.

کاشت ناخن ژله ای برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

 

کاشت ناخن ژله ای برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

با توجه به مزایای کاشت ناخن ژله ای میتوان گفت این روش برای افرادی که به دنبال ناخن‌های ظریف و طبیعی هستند، مناسب می‌باشد. همچنین از آنجایی که مواد مورد استفاده در این روش بدون بو هستند، کاشت ژله‌ای برای افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند و به بیماری‌های تنفسی مبتلا هستند، مناسب می‌باشد. افرادی هم که در مناطق شرجی و مرطوب زندگی می‌کنند، می‌توانند از این روش کاشت استفاده کرده تا از دوام بیشتر آنها برخوردار شوند. و در آخر اینکه اگر حوصله یا وقت زیادی برای کاشت یا ترمیم ندارید، کاشت ژله‌ای گزینه بهتری برایتان خواهد بود.

ژلیش ناخن چیست و چه تفاوتی با کاشت ناخن ژله ای دارد؟

 

ژلیش ناخن چیست و چه تفاوتی با کاشت ناخن ژله ای دارد؟

یکی از انواع خدمات ناخن که در اغلب سالن‌های زیبایی انجام می‌گیرد، ژلیش ناخن است. ژلیش ناخن به استفاده از لاک ژل به جای لاک معمولی اشاره دارد و معمولا در سه مرحله روی ناخن اعمال می‌شود. این سه مرحله شامل ژل بیس، ژل رنگی و تاپ ژل است. در این روش لاک ژل بر روی ناخن‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن خبری از مواد کاشت ناخن نمی‌باشد. در واقع بانوانی که دوست دارند بر روی ناخن‌های خودشان به لاک ماندگارتر و زیباتری دست پیدا کنند، می‌توانند به سراغ ژلیش ناخن بروند. لازم به اشاره است که لاک‌های ژلیش با لاک‌های معمولی فرق دارند و برای خشک شدنشان نیاز به دستگاه یو وی مخصوص می‌باشد.

برخی از افراد به دلیل تشابه اسمی ژلیش ناخن را با کاشت ژله‌ای اشتباه می‌گیرند. در صورتی که این دو عمل با هم فرق دارند و همانطور که اشاره کردیم در ژلیش ناخن خبری از مواد کاشت نمی‌باشد. افرادی که با کاشت ناخن مشکل دارند و دوست دارند تنها یک لایه لاک ثابت و با دوام روی ناخن‌های خود داشته باشند، می‌توانند به سراغ ژلیش ناخن بروند. ژلیش ناخن از آنجایی نسبت به لاک‌های معمولی پرطرفدار است که هم ماندگاری بیشتری دارد و هم امکان ایجاد طرح و نقش‌های مختلف با استفاده از آن به خوبی فراهم می‌باشد.

 

انواع کاشت ناخن کدام است؟

انواع کاشت ناخن کدام است؟

در رابطه با کاشت ناخن باید اشاره شود که دو نوع اصل کاری در این رابطه وجود دارد و آن کاشت ناخن با مواد پودری و کاشت ناخن با مواد ژله ای است. حال در این دو دسته کلاسیک میتوان بیش از 10 نوع جدید از انواع کاشت ناخن را به وجود آورد که برخی از آنها به شرح زیر می‌باشد:

  • کاشت ناخن ژله ای
  • کاشت ناخن پودری
  • کاشت ناخن قالب یا دوآل
  • کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی
  • کاشت ناخن آکواریوم
  • کاشت ناخن دیپینگ
  • کاشت ناخن سیلک
  • کاشت ناخن میکس
  • کاشت ناخن مرمریت
  • کاشت ناخن بیبی بومر یا کاشت هایلایت

حال کاشت ناخن به هر روشی که باشد، ممکن است دچار ترک خوردگی شود. در این رابطه باید اشاره شود که معمولا کاشت ناخن ژله ای در مکان‌های خشک دچار ترک می‌شود. در روش کاشت پودری هم اگر کمتر از حد معمول از مواد کاشت استفاده شده باشد، ممکن است پس از مدتی بر روی آن ترک ایجاد شود. از دیگر عواملی که بر روی ترک خوردن کاشت ناخن موثر است، باید به سوهان کشی بیش از حد اشاره کرد. این کار سبب ترک خوردگی و از بین رفتن سریع نتیجه کاشت می‌گردد. در صورتی هم که از مواد نامرغوب برای کاشت استفاده شود، به احتمال زیاد به مرور زمان مواد روی ناخن نازک می‌شود. البته آغشته نشدن درست قلموی کار به لیکویید هم میتواند در این زمینه موثر باشد. با این حال اگر کاشت ناخن ژله ای و یا پودری در سالن‌های معتبر و نزد افراد متخصص انجام شود، احتمال این مشکلات و ترک خوردگی کاشت بسیار کم خواهد بود.

جمع بندی

کاشت ژله‌ای یکی از روش‌های کاشت ناخن است که از مزایا و ویژگی‌های زیادی برخوردار می‌باشد. این روش کاشت، از ظرافت زیادی برخوردار است و باعث طبیعی شدن ناخن‌ها می‌شود. در این روش به سه ژل مخصوص نیاز بوده که هر کدام به صورت مرحله‌ای و پس از زیرسازی ناخن‌ها، روی ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مزایای کاشت ناخن ژله‌ای میتوان به سرعت بالای انجام آن، غیر سمی بودن مواد مورد استفاده، سرعت ترمیم بالا و ماندگاری بیشتر در مناطق مرطوب و شرجی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *