نحوه رنگ کردن اکستنشن مو به چه صورت است؟

نحوه رنگ کردن اکستنشن مو به چه صورت است؟

اگر پس از مدتی از رنگ موهای اکستنشن خود خسته شدید، می‌توانید به جای تعویض آن اقدام به رنگ کردن نمایید. رنگ کردن اکستنشن مو، راه مناسبی برای تغییرات ظاهری موهایتان است. با این حال برای این کار باید به نکاتی توجه کرد تا به اکستنشن و موهای طبیعی آسیبی وارد نشود. در این مطلب قرار است به نحوه رنگ کردن اکستنشن مو بپردازیم و نکات مهم در این رابطه را مطرح نماییم.

آیا میتوان هر اکستنشنی را رنگ یا دکلره کرد؟

همانطور که می‌دانید اکستنشن به دو صورت طبیعی و مصنوعی موجود می‌باشد. اکستنشن مو طبیعی، از جنس موی طبیعی انسان بوده و حالت کاملا واقعی دارد. برای همین در صورت اتصال به موی سر، هیچ تمایز و تفاوتی با آن ندارد. خصوصیتی که اکستنشن طبیعی دارد این است که میتوان آنها را به راحتی حالت داده و یا حتی رنگ کرد. در صورتی که اکستنشن موی مصنوعی، از مواد پلاستیک و مصنوعی ساخته شده و با اکستنشن طبیعی کاملا تفاوت دارد. این اکستنشن‌ها قابلیت حالت‌دهی و رنگ ندارند و نمیتوان آنها را پس از نصب، به رنگ دیگری درآورد. اکستنشن موی مصنوعی در برابر رنگ شدن از خود مقاومت نشان داده و آسیب می‌بیند. پس بنابراین اگر قصد رنگ کردن اکستنشن موی خود را دارید، باید از طبیعی بودن آن مطمئن شوید. در غیر این صورت تنها راه ممکن برای تغییر رنگ اکستنشن مو، تعویض آن با رنگ دلخواه است.

دکلره کردن موی اکستنشن

 

دکلره کردن موی اکستنشن

همانطور که می‌دانید تارهای موی طبیعی از رنگدانه‌هایی تشکیل می‌شوند که با استفاده از دکلره به خوبی تغییر رنگ می‌دهند. حال باید دید که شاخه‌های اکستنشن هم به همین شکل هستند و واکنش سریعی نسبت به این مواد شیمیایی دارند یا خیر. در این رابطه باید اشاره شود که در بعضی شرایط این واکنش بسیار نزدیک به موی طبیعی است. با این حال ممکن است موی اکستنشن شده واکنش متفاوت دیگری هم داشته باشد.

واکنش موهای اکستنشن به دکلره، بستگی به نوع و برند مو دارد. اما اگر قصد دارید نسبت به این موضوع اطمینان بیشتری حاصل کنید، بهتر است بر روی یک تکه از مو به انجام دکلره بپردازید و آن تکه را به عنوان نمونه رنگ در نظر بگیرید. در صورتی که نتیجه کار همان رنگ موردنظرتان شد، میتوانید آن را برای تمام موهای خود به کار ببرید.

 

چه رنگ‌هایی را میتوان برای اکستنشن مو استفاده کرد؟

 

چه رنگ‌هایی را میتوان برای اکستنشن مو استفاده کرد؟

 

شاید برایتان سوال باشد که اکستنشن مو را به چه رنگی میتوان درآورد؟ آیا میتوان از رنگ‌های روشن و دکلره برای اکستنشن مو استفاده کرد یا خیر؟ در ابتدا باید بگوییم که تیره کردن اکستنشن مو، امری بسیار ساده بوده و همچون رنگ کردن طبیعی مو می‌باشد. افرادی که قصد دارند اکستنشن موهای خود را تیره نمایند، می‌توانند این کار را به راحتی در منزل انجام دهند. علاوه بر این، اکستنشن مو قابلیت دکلره و روشن شدن نیز دارد. اما بهتر است افراد برای روشن کردن یا هایلایت کردن مو به یک آرایشگاه مراجعه کنند و این کار را در منزل انجام ندهند. چرا که روشن کردن موها امری پیچیده بوده و ممکن است در این حین اکستنشن‌ها آسیب ببینند. بنابراین اگر قصد دارید موهای اکستنشن شده خود را روشن‌تر نمایید، به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه نمایید.

نحوه رنگ کردن اکستنشن موی طبیعی

زمانی که از طبیعی بودن اکستنشن خود مطمئن شدید، می‌توانید برای رنگ کردن آن اقدام نمایید. در زیر به مراحل رنگ کردن اکستنشن مو اشاره می‌نماییم.

  • رنگ موی دلخواه را خریداری و آماده نمایید

 

رنگ موی دلخواه را خریداری و آماده نمایید

 

در ابتدا رنگ مویی که مدنظرتان است را انتخاب کرده و خریداری نمایید. بهتر است از رنگ‌های با کیفیت و معتبر استفاده کنید و حتی الامکان از رنگ‌های تیره و بدون دکلره استفاده نمایید.

  • رنگ مو و ابزارهای مورد نیاز را آماده کنید

برای رنگ کردن اکستنشن مو نیاز به رنگ مو، کاسه رنگ، برس رنگ، دستکش، شانه دندانه پهن، کاور و در صورت نیاز فویل حلبی می‌باشد. در صورتی که از کاسه رنگ برخوردار نیستید، می‌توانید از یک ظرف با اندازه مناسب استفاده نمایید. گنجایش ظرف باید به حدی باشد که بتوان رنگ مو و اکسیدان را در آن به خوبی ترکیب کرد.

  • موها را شسته و آماده نمایید

پیش از رنگ کردن اکستنشن مو، بهتر است یک بار موهای خود را شستشو دهید. برای این کار از شامپوی مناسب استفاده کرده و بدون مالش زیاد سر، اقدام به شستن موها نمایید. پس از آن موها را به خوبی خشک کرده و با شانه مناسب شانه نمایید. موها باید عاری از هر گونه گره‌خوردگی باشند تا در حین رنگ کردن با مشکلی مواجه نشوند.

  • رنگ مو و اکسیدان را مخلوط کنید

بر اساس قد و حجم موهای خود، از مخلوط رنگ مو و اکسیدان به اندازه مناسب استفاده کنید. رنگ مو و اکسیدان را درون کاسه رنگ بریزید و با برس رنگ به خوبی مخلوط نمایید. سعی کنید رنگ را به اندازه مورد نیاز آماده کنید تا در حین کار دچار کمبود رنگ نشوید.

  • رنگ کردن اکستنشن موها را شروع نمایید

 

رنگ کردن اکستنشن موها را شروع نمایید

 

برای رنگ کردن اکستنشن مو، بهتر است موها را تقسیم نمایید تا دچار مشکل نشوید. برای این کار می‌توانید از یک شانه تقسیم و تعدادی کلیپس کوچک استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید موها را به صورت هایلایتی رنگ کنید، از فویل‌های آلومینیومی استفاده کنید و موها را در داخل آنها رنگ نمایید.

  • موها را خشک کرده و شانه نمایید

پس از گذشت مدت زمان مقرر، موهای اکستنشن شده خود را بشویید و خشک نمایید. بهتر است برای خشک کردن موهایتان از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند. در صورت استفاده از ابزارهای حرارتی، از اسپری محافظ مو استفاده نمایید.

رنگ کردن اکستنشن مو به روش آبرنگی

رنگ کردن اکستنشن مو به روش آبرنگی

 

یک روش دیگری که برای رنگ کردن اکستنشن مو میتوان استفاده کرد، استفاده از یک ظرف آب است. به این صورت که در ابتدا یک فنجان آب گرم را در یک کاسه بزرگ بریزید و رنگ مویتان را به آن اضافه کنید. رنگ مو را با آب گرم ترکیب کرده و خوب به هم بزنید تا حل شود. سپس در یک سطل یا تشت بزرگ، آب داغ اضافه کرده و محلول رنگ را در داخل آن بریزید. پس از حل شدن رنگ در ظرف، موهای اکستنشن را در داخل آن به خوبی پخش کنید تا مرطوب شوند. سپس بعد از حدود 30 دقیقه موها را از سطل خارج کرده و موها را شستشو دهید. زمانی که رنگ موها به خوبی پاک شد، آن را خشک کرده و از رنگ موی جدید اکستنشن خود لذت ببرید.

رنگ کردن اکستنشن مو در خانه

 

رنگ کردن اکستنشن مو در خانه

بسیاری از بانوان اموری چون رنگ کرد مو را در خانه انجام می‌دهند. شاید رنگ کردن موهای طبیعی کار آسانی باشد، اما برای موهای اکستنشن شده نیاز به توجه بیشتری است. خصوصا اگر قرار باشد از رنگ‌های روشن برای آن استفاده شود. بهترین کار این است که برای رنگ کردن اکستنشن با رنگ‌های روشن، به آرایشگاه مراجعه کنید. حال اگر قصد داشتید موهای خود را با رنگ تیره رنگ کنید، به مواردی در این زمینه توجه داشته باشید:

  • موی اکستنشن نسبت به موهای طبیعی کمی خشک‌تر است. برای همین بهتر است برای رنگ کردن اکستنشن از اکسیدان ضعیف استفاده کنید و اکسیدان‌های قوی را به کار نبرید. اکسیدان 3 درصد ضعیف ترین نوع اکسیدان به شمار می‌رود که در رنگساژ کردن، رنگ‌های هایلایت، مش و انواع لایت کاربرد زیادی دارد. این اکسیدان که به اکسیدان نیم هم شناخته می‌شود، در رنگ‌های تیره‌ای چون مشکی و قهوه‌ای تیره سبب ثبات بیشتر رنگ مو می‌شود. از این رو برای رنگ کردن موهای اکستنشن حتما از اکسیدان مناسب استفاده کنید و در این رابطه کمی پرس‌وجو نمایید.
  • برای رنگ کردن موهای اکستنشن شده خود، حتما به رنگ پوستتان توجه داشته باشید و بهترین رنگ را انتخاب کنید. همچنین بهتر است رنگ مو را با توجه به زمینه موی طبیعی و فصل هم در نظر بگیرید تا موهایتان به زیبایی بیشتری برسد و تغییرات قابل توجه‌تری را در خود شاهد باشید.
  • برای رنگ کردن اکستنشن مو در خانه، بهتر است از یک فرد دیگر هم کمک بگیرید. چنین فردی میتواند موهای شما را به خوبی تقسیم کند و رنگ مو را به تمام بخش‌ها با توجه به نحوه پخش اکستنشن آغشته نماید. همچنین زمانی که با کمک یک دستیار موهای خود را رنگ کنید، نتیجه کار تمیزتر و بهتر خواهد شد.
  • هنگام رنگ کردن اکستنشن مو در نظر داشته باشید که بخش‌های اکستنشن ممکن است نسبت به رنگ‌گیری کمی مقاومت داشته باشند. و یا ممکن است در انتهای کار متوجه شوید که رنگ موی مورد نظر شما با نتیجه کار کمی متفاوت است. بنابراین این مورد را هم در نظر داشته باشید.
  • مراحل رنگ کردن اکستنشن مو و همچنین روش آن، مطابق با همان رنگ کردن موهای طبیعی است و باید بر اساس فرمولاسیون و زمان بندی مناسب انجام شود.

چند نکته مهم برای رنگ کردن اکستنشن مو

 

چند نکته مهم برای رنگ کردن اکستنشن مو

  • بهترین زمان برای رنگ کردن کامل موها، پیش از انجام اکستنشن است. این کار را میتوان پیش از اکستنشن به راحتی انجام داد و پس از آن رنگ اکستنشن را بر اساس رنگ مو انتخاب و نصب کرد.
  • برای رنگ کردن اکستنشن موها، حتما از یک فرد ماهر و آرایشگر حرفه‌ای کمک بخواهید. اگر قصد داشتید موهای خود را تیره کنید، می‌توانید این کار را در منزل با کمک یک فرد دیگر انجام دهید. اما اگر قصد روشن کردن اکستنشن مو داشتید، حتما به یک آرایشگاه مراجعه نمایید.
  • برخی از برندهای اکستنشن نیاز به اصول خاصی برای رنگ کردن دارند. برای همین پیش از رنگ کردن از نحوه رنگ اکستنشن خود از فرد اکستنشن‌کار جویا شوید.
  • در رنگ کردن اکستنشن موها، از اکسیدان کمتر از 20 درصد استفاده کنید. چرا که موهای اکستنشن از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردارند و در صورت استفاده از اکسیدان قوی، دچار آسیب زیادی می‌شوند.
  • در صورتی که از رنگ موهای کرمی استفاده کنید، آسیب کمتری به بافت موهایتان وارد خواهد شد.
  • رنگ کردن اکستنشن مو، تنها برای نوع طبیعی آن امکان‌پذیر است. برای اینکه مطمئن شوید موهایتان از نوع مصنوعی یا طبیعی است، می‌توانید آزمایش سوختگی را انجام دهید. به این صورت که حداقل 3 سانت از مو را به عنوان نمونه کوتاه کرده و یک سر آن را با کبریت بسوزانید. در صورتی که از موی سوخته بوی نامطبوع و پلاستیک به مشام برسد، یعنی موها از نوع مصنوعی است.
  • در صورت رنگ کردن اکستنشن موی مصنوعی، به آنها آسیب زیادی وارد می‌شود و پس از رنگ، با رنگ موها یکپارچه نمی‌شوند.

اکستنشن رنگی بهتر است یا رنگ کردن اکستنشن؟

 

اکستنشن رنگی بهتر است یا رنگ کردن اکستنشن؟

 

یکی از انواع اکستنشن، اکستنشن مو رنگی است. این موها به صورت آماده در رنگ‌های مختلفی موجود هستند و اغلب به صورت گیره‌ای یا کلیپسی روی موهای سر وصل می‌شوند. افرادی که قصد دارند در موهای خود تنوع ایجاد کرده و خیلی سریع تغییرات ظاهری در خود ایجاد نمایند، می‌توانند از اکستنشن‌های رنگی استفاده نمایند. بیشتر اکستنشن‌های رنگی از نوع فانتزی هستند و رنگ‌های متنوعی دارند. نکته‌ای که وجود دارد این است که اکستنشن‌های معمولی را نمیتوان خیلی به رنگ‌های فانتزی تغییر داد. چرا که این موها آسیب‌پذیر هستند و ممکن است دچار تغییر بافت شوند. بنابراین افرادی که قصد دارند دائما رنگ موهای اکستنشن خود را تغییر دهند، بهتر است به سراغ انواع اکستنشن موی رنگی بروند. اکستنشن موی رنگی به 3 صورت کلیپسی، نواری و تار مویی موجود می‌باشد. افراد می‌توانند یکی از این موها را انتخاب کرده و در شرایط مورد نیاز بر روی موهای خود نصب نمایند. حتی میتوان اکستنشن کلیپسی را در رنگ‌های مختلفی تهیه کرده و در مهمانی و جشن‌ها از رنگ خاصی از آنها استفاده کرد.

جمع بندی

رنگ کردن اکستنشن مو یکی از مواردی است که افراد باید در انجام آن به نکات زیادی توجه داشته باشند. افرادی که موهای خود را اکستنشن کرده و پس از مدتی قصد تغییر رنگ آن را دارند، باید در ابتدا از طبیعی بودن اکستنشن‌های خود مطمئن شوند. چرا که اکستنشن مو مصنوعی قابلیت تغییر رنگ ندارد و نمیتوان آن را به رنگ دیگری تغییر داد. در صورت رنگ کردن اکستنشن مصنوعی، بافت آن آسیب دیده و رنگ نهایی با رنگ موها یکپارچه نمی‌شود. برای رنگ کردن اکستنشن مو طبیعی، می‌توانید از یکی از دو روش اشاره شده در متن استفاده نمایید. یکی از روش‌های رنگ کردن اکستنشن، روش معمولی و دیگری روش آبرنگی می‌باشد.

سوالات متداول

 

1- آیا امکان دکلره کردن اکستنشن طبیعی وجود دارد؟

این موضوع به نوع و برند مو ارتباط دارد. با این حال از آرایشگر خود در این رابطه سوال کنید.

 

2- آیا امکان تیره کردن موهای اکستنشن شده در منزل وجود دارد؟

بله اگر قصد تیره کردن رنگ موهاتون رو دارید، میتوانید این کار را در منزل انجام دهید. برای روشن کردن بهتر است به آرایشگاه مراجعه کنید.

 

3- من بعد از نصب اکستنشن از رنگش پشیمان شدم، امکان رنگ کردن اکستنشن مصنوعی هست؟

خیر اکستنشن مصنوعی امکان رنگ پذیری ندارد.

7 Comments

  1. negin گفت:

    به نظر بهترین کار اینه که همون ابتدا رنگ رو مناسب در نظر بگیرید تا مجددا هزینه اضافی برای تغییر رنگ اکستنشن پرداخت نکنید.

  2. زهرا گفت:

    اگر خیلی اهل تنوع و تغییر هستید، از اکستنشن های رنگی کلیپسی یا گیره ای استفاده کنید.

  3. سمانه گفت:

    فقط اکستنشن های طبیعی رو میشه رنگ کرد. اگر عادت به رنگ کردن موهاتون داره، اکستنشن مصنوعی انجام ندید

  4. minaaa گفت:

    اکستنشن مصنوعی چون از مواد پلاستیکی ساخته میشه، قابلیت رنگ کردن نداره. برای همین همون ابتدا رنگ مناسب موهاتون رو انتخاب کنید

  5. maryam گفت:

    دوست من اکستنشن مو طبیعی داره و موهاش رو راحت رنگ میکنه

  6. khatere گفت:

    سالن یاسمن بیوتی تو لاین اکستنشن مو واقعا حرفه‌ایه و کارش خیلی خوبه

  7. نازنین گفت:

    اکستنشن مو طبیعی رو میشه هم رنگ و هم دکلره کرد و تغییرات خوبی تو استایل ایجاد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *